شراب شرقی

شراب شرقی

گلچین شعر و غزل،همراه با دکلمه
شراب شرقی

شراب شرقی

گلچین شعر و غزل،همراه با دکلمه

بمانم یا نمانم ؟

دکلمه ای که تقدیم شما دوستان میشود ، دکلمه ی دو شعر زیبا از استاد فاضل نظری هست که لازم است یادآوری کنم سرکار خانم "همیشه" با اجرای خوبشان در تهیه این اثر با بنده همکاری کردند. برای دیدن متن اشعار به ادامه مطالب بروید.


دانلود دکلمه
 

نه اینکه فکر کنی مرهم احتیاج نداشت

که زخم های دل خون من علاج نداشت 

تو سبز ماندی و من برگ برگ خشکیدم

که آنچه داشت شقایق به سینه کاج نداشت

منم خلیفه ی تنهای رانده از فردوس

خلیفه ای که از آغاز تخت و تاج نداشت 

تفاوت من و اصحاب کهف در این بود

که سکه های من از ابتدا رواج نداشت

 نخواست شیخ بیابد مرا که یافتنم

چراغ نه که به گشتن هم احتیاج نداشت

 

***********************************************

ای زندگی بردار دست از امتحانم

چیزی نه میدانم نه میخواهم بدانم 

دلسنگ یا دلتنگ ! چون کوهی زمینگیر

از آسمان دلخوش به یک رنگین کمانم

 کوتاهی عمر گل از بالا نشینی ست

اکنون که میبینند خوارم،در امانم

 دلبسته افلاکم و پابسته خاک

فواره ای بین زمین و آسمانم

 آن روز اگر خود بال خود را می شکستم

اکنون نمی گفتم بمانم یا نمانم؟!

 

قفل قفس باز و قناری ها هراسان

دل کندن آسان نیست ! آیا می توانم ؟!

نظرات 3 + ارسال نظر
BEYAZ سه‌شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 01:14 http://beyaztunes.blogfa.com

سلام وقت بخیر آقا رضا
واقعا زیباست ممنون از دکلمه

nargesaneh پنج‌شنبه 21 خرداد 1394 ساعت 15:29

دلبسته افلاکم و پابسته خاک . . .

عاشق اشعارشون هستم ..

ممنون از اجرای عالی

porya دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 23:37

بسیار زیبا بود مرسی کاشکی دکلمه های بیشتری میذاشتی

سلام داداش پوریای عزیز... انشاالله آخر هفته یک آلبوم میذارم ..
برای اولین بار و به مناسبت تولّد همسرم دارم یه آلبوم آماده میکنم..

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد